Blogster Henriëtte Faas houdt van Oostenrijk, Frankrijk maar ook verder weg...

Hoi, ik ben Henriëtte en met mijn 3 mannen ga ik er graag op uit. Oostenrijk is favoriet, zowel in de zomer als winter. Maar daar houden we het niet bij...

Henriette, even rusten tijdens een wandeling

Het maakt ons eigenlijk niet zo veel uit waar we heen gaan, als er maar veel te beleven is en we lekker actief bezig kunnen zijn. Al vinden we af en toe een weekje relaxen in een all-inclusive resort ook wel lekker hoor!

De liefde voor vakanties zat er al vroeg in bij mij. Ik volgde dan ook een toeristische opleiding.

Tijdens de opleiding gingen we er vaak op uit. Zo ging ik voor het eerst vliegen én ging ik voor het eerst een keer skiën.

Ook vertrok ik voor een aantal maanden naar het plaatsje Torquay aan de Engelse Rivièra voor een stage. Wat heb ik daar genoten!

Een jaar rondreizen

Na mijn studie wilde ik eerst nog een jaar reizen voordat ik het ‘serieuze’ leven in zou stappen. Dat werd een jaar naar Australië en Nieuw Zeeland, met op de terugweg een rondreis door het Noorden van Thailand.

Na dit jaar startte ik als travel counselor bij een reisorganisatie gericht op de zakelijke markt. Tijdens een studietrip ontdekte ik onder andere Maleisië, waar ik een paar jaar later naar terugkeerde om nog meer te ontdekken.

Reizen en op vakantie samen met onze kinderen

Inmiddels ben ik niet meer werkzaam in de reisbranche, maar ga nog wel graag op vakantie. Nu met onze twee jongens, geboren in 2013 en 2015.

Heerlijk spelen met water in Oostenrijk

Een hele andere manier van reizen, maar wauw wat een andere belevenissen en wat een mooie frisse kijk van de kinderen op alles wat en wie we tegenkomen.

Binnen Europa vinden we Oostenrijk echt een fantastisch land. In de winter voor een skivakantie en in de zomer is er ook zó veel te beleven in de geweldige natuur met zijn bergen, kloven en verre uitzichten.

Voor de kinderen zijn er veel belevenispaden en -parken, mooie (kinder)wandelroutes, vele buitenzwembaden. Alleen de kabelbaan naar boven is al een belevenis voor ze.

Ook gaan we met de vouwwagen graag naar Frankrijk. Dit grootse land heeft veel te bieden.

Ook maar een keer buiten Europa op vakantie

Met de kinderen in een camper door Canada

Met de kinderen zijn we ook een keertje buiten Europa op vakantie geweest, drie weken rondreizen met een camper door Canada.

Dit blijkt een ideaal vervoersmiddel te zijn wanneer je met kinderen rondreist. Één keer je koffer uitpakken, altijd eten, drinken én een toilet bij de hand. Je kampeert op de mooiste plekken en de tussenstops kunnen onverwachte heerlijke plekken opleveren.

Wanneer het weer kan en mag, hopen we nogmaals in de zomervakantie een rondreis met een camper te kunnen maken.

Mijn blogs op de website

In onderstaande blogs kun je lezen welke tripjes ik voor Vakantie met Kinderen heb gedaan.