Conchita den Oude - de Maillie, redacteur

Hoi! Ik ben Conchita den Oude. Ik woon in het prachtige Friesland. Voor Vakantie met Kinderen schrijf ik graag over onze kampeeravonturen, vooral in Nederland maar ook het buitenland.

Conchita gezin

Samen met mijn man en onze 2 zoontjes gaan we er graag op uit. Ook nemen we dan graag onze hond mee.

Kamperen zit in ons bloed, we trekken elk seizoen graag met onze tent erop uit. In het begin eerst nog dicht bij huis, want Nederland is ook prachtig, maar zo langzamerhand willen we de landsgrenzen voorbij en zien welke avonturen we daar kunnen beleven.

Voor de zomer van 2023 staan er bijvoorbeeld 2 weken Denemarken op de planning, Zuid Jutland om precies te zijn.

Over mij

Vakantie omgeving Rheeze

Ondernemend qua uitstapjes ben ik altijd wel geweest, geen idee hoe dat kwam. Van thuis uit is op vakantie niet bepaald met de paplepel ingegoten.

Misschien is dat juist wat me triggerde om juist wel de wereld te willen gaan verkennen. Vroeger wilde ik altijd graag de reisbranche in, werken op Schiphol of als stewardess leek me het einde.

Maar soms lopen dingen toch anders, zo ging ik qua studiekeuze een compleet andere kant op, de agrarische sector. Mijn passie was het runnen van mijn eigen paarden- en veehouderijbedrijf.

Maar toch, als het even kon, was ik altijd op pad en op zoek naar leuke unieke plekjes. Het liefst naar de plaatsen waar iedereen rechtsaf ging en ik lekker linksaf mijn eigen pad volgde.

Strand Nieuwvliet Bad Zeeuws Vlaanderen

In 2014 nam ik afscheid van de agrarische sector en leerde ik mijn man kennen. Ik liet mij omscholen naar de zorg en tot op de dag van vandaag ben ik werkzaam als Verzorgende IG in de ouderenzorg.

Naast mijn werk in de zorg ging ik er alsnog graag op uit, het bleef kriebelen, maar nu samen als stel of weekendjes weg met vriendinnen.

Toen we in 2018 onze eerste zoon kregen was het hek van de dam, nu had ik eindelijk weer legitieme redenen om speeltuinen, kinderboerderijen, pretparken en kindvriendelijke accommodaties en campings te bezoeken.

In 2019 maakte onze jongste zoon ons gezin compleet en sindsdien genieten we met zijn vieren van alle uitjes en vakanties.

De kracht van Facebook

Chateau de Logne Ardennen

Maar hoe kom ik nu bij Vakantie met kinderen terecht? Ik kwam via Facebook in aanraking met Vakantie met Kinderen. De pagina vond ik al een tijdje leuk en ik volgde de leuke tips maar al te graag.

Via een facebookgroep over alternatieve vakanties met kinderen kwam ik in contact met Cindy die al regelmatig voor VMK op pad ging. We raakten aan de praat en bleken veel overeenkomsten te hebben. We hielden regelmatig contact en op een dag benaderde ze mij of ik interesse had om mij aan te sluiten bij het team van Vakantie met Kinderen.

Ik heb tijdens mijn zwangerschappen een tijdje geblogd voor een platform. Mijn vlotte spontane schrijfstijl in combinatie met de uitstapjes die we als gezin maken en mijn posts en foto’s daarover op de socials maakten het totaalpakket dat ze dacht dat ik wel geschikt was om me aan te sluiten bij het team.

Ze bracht mij in contact met Sabine en daar zat ik 2 weken later aan de keukentafel, Zodoende mag ik mij sinds najaar 2022 ook redacteur van Vakantie met Kinderen noemen.

Natuur, rust en ruimte

Bunkers bij Groede podium in Groede Zeeuws Vlaanderen

Wij zijn echte natuurliefhebbers, onze kinderen houden het liefste van spelen in het bos,
wandelen of vertoeven aan het strand of waterkant.

We zoeken zelf altijd de relatief rustige en kleine campings midden in de natuur uit, Liefst eentje waar er ook een vuurplaats is of de mogelijkheid tot een kampvuur te maken. Een schoon sanitair en een veilig overzichtelijk terrein is voor ons een must.

Verder hebben we niet veel nodig om er een fijn verblijf van te kunnen maken, ons kennende beleven we altijd wel wat.

Wandelen op en langs de rotsen van Sy (Ardennen)

We leren onze jongens graag veel over bomen, planten en dieren. Ook de boerderijcamping bezoeken we graag, met mijn agrarische achtergrond blijft het leuk om op andere bedrijven te mogen meekijken en onze jongens zijn dol op de boerderij. Ze krijgen er geen genoeg van, ze weten inmiddels al heel goed hoe ze de boer goed kunnen helpen.

Door mijn bloed stroomt geen bloed maar zeewater grap ik wel eens. Als geboren en
getogen Zeeuwse ben ik aan het strand op mijn plek. Het voelt als thuiskomen, weer of
geen weer, aan het strand is het altijd prachtig.

Mijn man is van de roadtrips, gewoon gaan en zien waar je die avond uitkomt en kan slapen. Zelf heb ik graag de controle over hoe de vakantie er uit ziet maar kan me het avontuur wat zo'n trip met zich meebrengt ook zeker voorstellen.

Vakanties van de toekomst

Zonsondergang strand Harlingen Friesland

Onze jongens zijn nu 3 en 5 en we blijven tot nu toe relatief dicht bij huis. Maar ik zou in de toekomst graag onze reisgrenzen verleggen. Verder Europa in, stedentrips, andere landen en culturen ontdekken.

Wie weet kunnen we in de toekomst ooit eens een verre reis maken. Zo is het een droom van ons om ooit eens op safari naar Afrika te gaan en het noorderlicht te mogen zien ergens hoog in Noorwegen of Lapland.

Of wie weet kan ik de controle ooit loslaten en zo de auto instappen om toch eens die roadtrip te maken! Want door al die mooie plekjes die we al bezocht hebben wordt ik zelf ook steeds avontuurlijker en durf ik steeds meer aan te kijken waar het schip nu weer zal stranden.