Reisverslag weekendje Resort Arcen met Opa en Oma en Zeb (4) en Tycho (2)

In het lange Hemelvaartsweekend van 2009 gingen we samen met Opa en Oma en onze kleuter Zeb en peuter Tycho naar het Resort Arcen. Lees hier ons reisverslag.

Wil je meer weten over wat er te doen is in Limburg? Kijk dan op de pagina Limburg met Kinderen.

De keuze voor Resort Arcen

Recreatiemeertje op Resort Arcen

Het was even zoeken naar een geschikte accommodatie op een leuk park, dat niet te duur is. Onze keuze is dit jaar gevallen op Resort Arcen in Noord-Limburg.

Het vakantiepark heeft een klein zwembad met een peuterbadje waar een kleine glijbaan in staat. Er is ook een klein recreatie meertje met zandstrandje en een leuke grote speelplaats. Bovendien nog een sportveld waar de kinderen kunnen spelen.

Wij verbleven in een chalet (eigenlijk stacaravan) voor zes personen. Deze is niet groot, maar voor een weekend is het prima.

Het chalet lag op nog geen 50 meter van het recreatie meertje en ook heel dichtbij het centrumgebouw met het zwembad en de speeltuin, en de winkel was ook om de hoek. Een prima plekje dus voor een heerlijk weekend!!

De vakantie gaat beginnen

Tycho bij de chalets van Resort Arcen

Op woensdagmiddag kwamen we aan op het park. Na het inchecken hebben we onze spullen met een bagagekarretje naar het chalet gereden omdat er op dit stukje park geen auto's mogen rijden.

Er ontbreken twee tuinstoelen en de afstandbediening van de airco is er niet. Maar na een melding bij de receptie was dit supersnel opgelost.

Het is erg rustig op het chalet gedeelte van het vakantiepark. We hebben geen buren. Maar de villa's en de houten bungalows die elders in het park staan zijn wel aardig vol waardoor er genoeg kinderen zijn waar de jongens mee kunnen spelen.

We vermaken ons de rest van de woensdag op het park bij de speeltuin en bij het chalet waar een schommel en wipkip voor de deur staan op een plekje met veel zand. De jongens scheppen en schommelen erop los...

Mooie fietstocht langs de Maas

Op het pontje over de Maas

Donderdag gaan we fietsen. We hadden onze eigen fietsen meegenomen. We namen een route waarbij we twee keer de Maas overvaren met een pontje.

We rijden door het mooie landschap langs de Maas en door de bossen en stoppen even bij Vakantiepark Klein Vink waar de jongens kunnen spelen in het speeltuintje.

Bij het pontje Lottum-Lomm gaan we een bakkie doen bij Landhuis de Maashof. Hier kun je allerlei lekkernijen krijgen waar rozen in verwerkt zitten. De rozenthee en rozentaart waren heerlijk!!

Als we verder fietsen en in Arcen belanden zien we bij toeval dat er een markt is. Het is de Aspergemarkt die ieder jaar op Hemelvaartsdag wordt gehouden.

We stappen van de fiets en lopen over de markt waar het gezellig druk is. Vele mensen genieten van het zonnetje en een versnapering op het terras.

Zeb en Tycho gaan nog een rondje in de draaimolen voordat we terug naar onze chalet fietsen.

Op het vakantiepark gaan we zwemmen in het zwembad en eten we 's avonds een patatje.

Een dagje Toverland

Opa bij Toverland

Volgens de weerberichten zou vrijdag de minste dag worden qua temperatuur.

We gaan deze dag naar Toverland in Sevenum. Dit pretpark is voor een groot gedeelte overdekt en heeft vele leuke attracties voor het hele gezin.

In het overdekte gedeelte staat een treinachtbaan waar de jongens gelijk in willen. Dat ding ging best hard, maar ze vonden het leuk!!

Binnen zijn er vele klim- en klautertoestellen. Heel leuk is de klimhoed, waar je steil omhoog moet klimmen op een plastic hoed en dan vervolgens naar beneden kan glijden van de glijbaan.

Het beklimmen van de Toverhoed in Toverland

Patrick klom met Tycho op zijn rug naar boven. Hij vond het geweldig!! Ook vind je binnen de waterglijbanen waar je in een bootje vanaf gaat, de zweefmolen, en de ingang van de backstroke (boomstambaan met steile afdaling in het water) en de woudracer (soort rodelbaan).

Buiten staan twee spectaculaire achtbanen voor de oudere kinderen. Troy is een van de snelste en grootste houten achtbaan van Europa. En bij de Booster Bike zit je op een motor en wordt je als een raket afgeschoten.

's Middags gingen we de theatervoorstelling van Bami Salami bekijken. Een verhaal over Toos Toverhoed.... Vol bewondering bekeken de jongens de voorstelling. Met een ijsje als afsluiting was dit een heerlijk dagje uit!!

Fietsen naar Aardbeienland

Even stoppen bij een oude watermolen

Na het ontbijt van verse croissants, zijn we zaterdag op de fiets gestapt naar Aardbeienland. In dit park is alles over aardbeien te zien en te proeven in de winkel en op het terras.

Wij hebben alleen wat genuttigd op het terras, maar je kan er met de kinderen ook een speurtocht doen en zelf aardbeien plukken. Je moet dan wel het park in en entree betalen.

Naast het terras stonden leuke speeltoestellen waar de jongens zich prima vermaakten terwijl wij aan de aardbeienvlaai zaten....heerlijk!!

Op de terugweg maakten we een stop bij de Hertog Jan proeverij. Op het terras in de zon genoten we van een overheerlijk biertje terwijl de jongens speelden in het aanwezige klimrek.

Terug in Resort Arcen zijn we bij het recreatie meertje gaan zitten en konden Zeb en Tycho zich nog even uitleven met zand en water.

Boerenpretpark Irrland in Duitsland

Glijbanen in Irrland

De laatste volle dag van dit lange weekend gingen we naar Irrland, net over de grens in Duitsland.

Dit is een boerenpretpark met onder andere een ondiepe waterplaats met een piratenschip en glijbaan, zeer spectaculaire glijbanen, een maisbad, springkussens, een modderbad en heel veel tafels en mobiele barbeques die je mag gebruiken om je eigen meegebrachte vlees op te roosteren.

Zeb en Tycho vermaakten zich vooral met het rijden op trap-tractors en driewielers. Ook het maisbad was erg grappig. Er lagen allemaal buizen waar je de mais doorheen kon laten rollen en diverse blikken om te scheppen.

Opa en Oma vermaken zich deze laatste dag in de kasteeltuinen van Arcen. Als afsluiting hebben we 's avonds pannenkoeken gegeten.

Na een laatste nacht in de chalet pakten we op maandagmorgen onze spullen weer in en kijken we terug op een heerlijk weekend. We hebben ons op en top vermaakt, Resort Arcen is een echte aanrader.

Meer mogelijkheden lees je op de pagina Limburg met Kinderen.