Kindvriendelijke camping Na Venkove op het platteland van Tsjechië

Keurmerk voor Camping na Venkove

Na een heerlijke vakantie in de zomer van 2013 heeft Camping Na Venkove in het Tsjechische Luže het keurmerk van Vakantie met Kinderen gekregen.

Hieronder ons verhaal van de eerste dagen op de camping. We komen uit de Harz in Duitsland.

Vanuit de Harz rijden we naar Radim, bij Luze in Tsjechië. Een klein dorpje waar de camping Na Venkove ligt, gerund door de Nederlandse familie Hoek.

Nog geen vakantie geboekt? Kijk dan snel bij onze Last minutes met kinderen!

Een hartelijke ontvangst

animatie op camping na Venkove

De reis ernaartoe verloopt prima. Geen last van files of oponthoud. Dus na ongeveer 5 uur rijden komen we aan op de camping. Het is een kleine gemoedelijke camping met veel Nederlandse gasten.

We worden hartelijk ontvangen en rondgeleid door een medewerkster van de camping. Onderweg komen we Jan en Corrie tegen, de eigenaars van de camping.

Ze werken zich in het zweet om de tenten en caravans schoon en opgezet te krijgen voor de gasten.

Daarna worden we naar de caravan gebracht waar we komende week zullen verblijven. Alles ziet er prima uit! En als we nog spullen missen, dan moeten we het maar even zeggen, dan wordt het geregeld.

De kinderen gaan direct spelen

Skelteren op camping Na Venkove

Wij lopen nog een rondje over de rest van de camping en zien het animatieteam op het veld bezig met de kinderen. Ze doen levend stratego en Zeb en Tycho doen wat verlegen aan het spelletje mee.

Maar het is zo warm dat het opzetzwembad meer hun aandacht trekt. Snel de zwembroek aan dus en tijd voor een verfrissende duik.

Daarna spelen de jongens voor buschauffeur en rijden wat kleine mannetjes de camping rond op de skelter.

Alle tenten en caravans staan langs een verhard rondje, perfect om op te skelteren. De skelters zijn van de camping en daar wordt veelvuldig gebruik van gemaakt.

Culinair genieten...

Het diner bij Hotel Viden

Nadat we de spullen uitgepakt hebben en de bedden opgemaakt gaan we eten in het dorpje Luze bij hotel Viden, waar ze een Nederlandse kaart hebben.

Het eten is erg smaakvol en we genieten van onze eerste avond in Tsjechië.

Als we 's ochtends wakker worden gaan we in de kantine ontbijten. We worden verwend met lekkere broodjes, beleg en een gekookt eitje.

Voor de andere dagen bestellen we broodjes voor het ontbijt. Maar op zo'n eerste ochtend is zo'n geheel verzorgd ontbijt die je bij kan boeken wel een aanrader.

Vermaak in de hitte

Zeb aan het buikschuiven

Onze eerste volle dag besluiten we rustig aan te doen en lekker op de camping te blijven. De jongens spelen in de speeltuin en duiken regelmatig het zwembad in. Het is zo'n 30 graden dus we moeten ons vooral niet druk maken.

We hebben een consumptiekaart voor ze gekocht zodat ze zelf snoepjes kunnen kopen. Dat vinden ze toch wel machtig interessant.

' s Middags word er een buikschuiverbaan opgezet en kunnen de kinderen en volwassenen hun beste schuiver tonen. Het is een gezellig waterspel waar bijna alle kinderen aan meedoen.

Ook aan de ouders wordt gedacht

Jeu de Boule bij Camping Na Venkove

Dineren doen we bij de plaatselijke pizzeria. Het eten is er heerlijk en het kost echt weinig. Voor 21 Euro hebben we gegeten en gedronken.

In de avond wordt er voor volwassenen een jeu de boule wedstrijd georganiseerd. Over de hele camping wordt het spel gespeeld en dat zorgt voor een gezellig sfeertje.

Ondanks de warmte overdag koelt het 's avonds behoorlijk af. Een warme trui is geen overbodige luxe in Tsjechië. Voordeel is dat je ' s nachts prima slaapt.

Spelen bij het beekje

De Dodelijke Drie bij het Beekje

Met een vriendje die Zeb en Tycho ontmoet hebben op de camping wordt er een  clubje opgericht. Het is de eerste keer dat ze in een clubje zitten en ze zijn er helemaal vol van. Ze heetten De Dodelijke Drie.... Whaaah, klinkt gevaarlijk.

Naast de camping stroomt een beekje. Aan de oever van het beekje is het clubhuis van het drietal. Ze zijn er heel wat uurtjes zoet. Ze spelen er in en om het water en het is de schuilplaats voor hun wapens.....stokjes, stenen en waterpistool.

Ze hebben het er helemaal naar hun zin. Een eigen plekje bij het beekje, dat is toch geweldig!

Dat ze lek geprikt worden door de muggen, dat interesseert ze niet. Wij staan daar verbaasd over, want een week eerder raakten ze nog in paniek van 1 zoemende mug....

Kortom...

Jan en Corrie Hoek hebben samen met hun kinderen een mooie camping gecreëerd. Van 's ochtends vroeg, om 5.30 uur stond Jan het sanitair al schoon te maken, tot 's avonds laat zorgen ze ervoor dat het de gasten aan niets ontbreekt.

Na Venkove is een overzichtelijke kleine camping, waar kinderen zich snel thuis voelen.

Ouders kunnen heerlijk relaxen terwijl ze toch een oogje in het zeil kunnen houden. Er wordt veel gedaan om het de kinderen en ouders naar hun zin te maken.

Een heerlijke, kindvriendelijke camping dus die we warm aanbevelen.

Wil je weten welke uitstapjes wij in de omgeving gemaakt hebben? Lees dan verder over onze uitstapjes in de omgeving van Camping na Venkove.

Keer terug van Camping Na Venkove naar Tsjechië met kinderen
Keer terug naar het Vakantie met Kinderen Keurmerk
Keer terug naar Vakantie met Kinderen

Vond je deze pagina leuk?