Terugblik op 2020, oh wat een jaar

Oh wat een jaar! 2020 Gaat de boeken in als een jaar met angst, wanhoop, mooie momenten in de natuur, hoop, zorgen om inkomsten maar ook met herinneringen aan fijne vakanties!. Lees onze terugblik op 2020!

Voorjaarsvakantie 2020, we ontdekken Duitsland

Landal Dwergter Sand

Het begon zo leuk! In de voorjaarsvakantie gingen we een midweek naar Landal Dwergter Sand  in Nedersaksen. In deze omgeving van Duitsland waren we nog nooit geweest.

Het was genieten van de ochtendwandelingen in het bos dat aan het park grenst en de leuke uitstapjes naar Jaderpark en Bremen.

Wel hadden we een akkefietje in Bremen. In de parkeergarage reden we de achterruit eruit. Gelukkig zat ik niet achter het stuur.;-)

Het virus steekt de kop op en waait ook ons huis binnen

Het Coronavirus legt ons land, en onze website lam

Toen we terug kwamen in Nederland begon de ernst van het virus duidelijk te worden. En even later kwam de eerste lockdown.

Wat een nare periode was dat! Je voelde de angst van iedereen om je heen hangen. De verjaardag van Zeb kon niet doorgaan. En Patrick werd ziek met klachten die wel heel veel op Corona leken. En dus gingen we 2 weken in quarantaine. Zelf ben ik toen één dag niet helemaal fit geweest.

Gelukkig bleven het milde klachten. Al is de nasleep met hoesten wel erg lang. Daar hebben Patrick en ook ik, maar in mindere mate, nog steeds last van. De kinderen zijn niet ziek geweest.

Testen kon toen nog niet. Dus we weten niet 100% zeker of we het gehad hebben. Maar eigenlijk kan het niet anders...

Geen bezoekers meer op de website

In deze periode van angst was niemand meer bezig met vakanties. Dat is natuurlijk logisch. Maar dat bracht voor ons heel veel extra zorgen met zich mee.

De bezoekersaantallen op de website gingen bijna terug naar 0. Wat natuurlijk ook betekende dat we geen inkomsten hadden. En Patrick en ik zijn beide werkzaam voor Vakantie met Kinderen. Ik heb dus wel wat nachtjes wakker gelegen.

Het was een lastige tijd, maar we hoopten en dachten toen dat het in de zomer wel voorbij zou zijn.

Dus bleven we energie steken in de website en hebben het reisaanbod vernieuwd.

Opzetten van Dol op Duitsland

Dol op Duitsland in Rothenburg

In deze periode hadden we wel tijd om onze plannen te realiseren om een website over Duitsland te maken.

Patrick en ik zijn beide dol op Duitsland. De mooie natuur, prachtige kastelen, de vakwerkhuisjes en het lekkere eten. Wij worden altijd heel blij van een vakantie in Duitsland!

We hebben dan ook een ontwerp laten maken voor de website en zijn gaan schrijven. Patrick heeft het ontwerp technisch gerealiseerd. We zijn blij met het resultaat en gaan in 2021 verder met uitbreiden.

Weekendjes weg naar Klein Vink en Duinrell

Anderhalve meter afstand bij Toverland

Om onze lezers een beetje een idee te geven hoe het is om op vakantie te gaan met de 1,5 meter afstand gingen we eind mei een weekendje naar Klein Vink in Arcen.

De restaurants waren toen ook gesloten. Maar het park speelde daar goed op in en bracht zelfs de bestelde maaltijden rond. Het was rustig op het park. Je kon er zwemmen in tijdslots en natuurgebied de Maasduinen grenst aan dit park. Het was heerlijk om daar in de omgeving te wandelen en fietsen.

We gingen ook een dag naar Toverland. En dit was eigenlijk heel fijn. Minder bezoekers, bijna geen wachttijden voor attracties en heel veel ruimte in de wachtrij.

In juni werden we uitgenodigd om een weekendje naar Duinrell te komen. Ook hier waren de restaurants gesloten maar kon je wel maaltijden afhalen. Het attractiepark was heel rustig. En de 1,5 meter afstand heel goed geregeld.

Het Tikibad was ook met tijdslots te reserveren. En wij gingen aan het einde van de dag. Het was aan het einde zelfs zo rustig dat we het golfslagbad voor onszelf hadden. Dat vonden de jongens helemaal geweldig! En ik ook!

Een klein lichtpuntje in de zomer

De jongens kijken uit over de Bodensee

Gelukkig konden we in de zomermaanden wel wat meer en hebben vele gezinnen wel vakantie kunnen vieren in eigen land en zelfs in het buitenland. De cijfers op de website gingen weer omhoog en gelukkig kwam er weer wat geld binnen.

Wij gingen op vakantie naar Duitsland. En ja, die 1,5 meter en de mondkapjes maakten de beleving wel anders. Maar we hebben zeker genoten van Winterberg, Rothenburg ob der Tauber, de Bodensee en Cochem.

We hebben heel veel inspiratie opgedaan om mooie artikelen te schrijven voor op Vakantie met Kinderen. En natuurlijk ook voor op Dol op Duitsland!

Keurmerken voor 3 zeer kindvriendelijke vakanties

Het keurmerk voor Landal Miggelenberg

De gezinnen van het Vakantie met Kinderen team gingen dit jaar en vorig jaar op pad om kindvriendelijke vakantieadresjes in Nederland te ontdekken en testen. En daar zaten 3 hele gave tussen die we bekroond hebben met het Vakantie met Kinderen keurmerk!

Landal Miggelenberg kreeg het keurmerk omdat het park geweldig is om lekker buiten te spelen. Er is een hele gave speelplaats. Maar ook de ligging in het heuvelachtige bos is geweldig! En dan hebben ze ook nog de meest bijzondere accommodatie staan die Landal rijk is. De Droomboom is een stoer boomhuis met vanaf het terras een coole glijbaan voor de kids.

De naam Capfun de Sprookjescamping zegt eigenlijk al genoeg. Deze gezellige camping is helemaal gericht op kinderen. Ze voelen zich hier echt een koning of koningin. Hannah de Heldhaftige loopt elke dag wel op de camping rond met haar sprookjesvrienden om de kinderen te vermaken. En natuurlijk is er een theater met leuke shows.

Het laatste keurmerk ging naar Stayokay Utrecht Centrum. Hier kan je overnachten in een trein- of nijntjekamer. En zelfs het ontbijt is in thema! Bij overnachting zit entree voor het nijntjemuseum of het spoorwegmuseum. Super gaaf dus om samen met de kinderen Utrecht te ontdekken!

Donkere dagen.... maar we houden de moed erin

En toen werd het najaar. We zagen met zijn allen de besmettingen oplopen. Helaas moesten vele bedrijven in de reiswereld en de recreatie branche hun deuren weer sluiten. Maar ook heel veel andere bedrijven zoals kappers en winkels moesten (weer) dicht.

We zien dat er weinig mensen zin hebben om op zoek te gaan naar vakanties. En natuurlijk snap ik dat. Liever eerst zekerheid hebben dat het kan! Gelukkig spelen de reisorganisaties er wel op in en bieden ze wel geld terug garanties en gratis omboek mogelijkheden.

We hebben wel gezien dat we in de zomermaanden minder vatbaar zijn voor het virus. Dus ik ga ervan uit dat we in de zomer weer op pad kunnen. Zeker nu ze binnenkort gaan beginnen met vaccineren.

Ik wens iedereen die geraakt is door de crisis heel veel sterkte! Op naar 2021, het jaar waarin we hopelijk kunnen starten met opbouwen. Het jaar om in stappen terug te gaan naar normaal....

Groetjes, Sabine

En, kijk gerust even rond op de website naar leuke kindvriendelijke vakanties in

Vond je deze pagina leuk? Klik op de knop hieronder!